6 kwietnia 2020 przez Paulina

Jak wspierać Polskich Przedsiębiorców?

 

W polszczyźnie odnajdujemy mnogość sentencji i przysłów, które odnoszą się do kwestii finansowych. Jednakże najbardziej trafne według mnie jest przysłowie, które mówi „grosz do grosza a będzie kokosza”. Przysłowie to uczy nas, że każdy pieniądz się liczy.

Co ważne globalny kryzys spowodował, że należy ze szczególną uwagą przyjrzeć się obecnym wydatkom.

Przygotowałam listę praktycznych wskazówek, które możesz wprowadzić w swoim biznesie, aby sukcesywnie oszczędzać.

 

 

 

Spis treści

 

1. Zaczęło się banalnie, od kilku groszy... 

2. Powody, dla których warto oszczędzać pieniądze.

3. Gdzie szukać oszczędności?

 - Zmień dostawcę prądu lub negocjuj warunki. 

 - Płać rachunki na czas.

 * Sposoby na terminowe opłacanie należności 

  - Skorzystaj z Outsourcingu zadań.

  * Korzyści outsorsingu

  Planer zadań dla wirtualnej asystentki (do pobrania)

   - Sprawdź aktualną ofertę, firm kurierskich.

   - Współpracuj z innymi firmami i oszczędzaj dzięki barterowi.

  4. Podsumowanie 

 

 

 

1. Zaczęło się banalnie, od kilku groszy....

 

Zanim rozpocznę chciałabym przedstawić Ci moją historię.

Gdy na świecie pojawiła się moja upragniona córka, życie obróciło się do góry nogami.

Jako świeżo upieczona mama starałam się kupować produkty jakościowe.

Jasne!  To naturalny odruch zwłaszcza przy pierwszym dziecku, gdzie wszystko musi być  naj.... Lecz, szczególnie w tym przypadku moją uwagę przykuła rozpiętość cenowa artykułów dziecięcych.

Jeden z producentów chusteczek nasączonych oferował dwa warianty tzn. zakup pojedynczych paczek oraz zbiorczej paczki zawierających 4 szt.

Zaciekawiło mnie to... Postanowilam sprawdzić co wyjdzie korzystniej ?

 

Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że lepszym jest kupno pojedynczej paczki.

Zyskując 10 gr w porównaniu z kupnem w opakowaniu zbiorczym.

12 paczek (miesięczne zużcie) * 10 gr (oszczednosc na paczce) = 1,20 zl oszczedność w skali misica * 12 miesicy = 14, 40 oszczednosc w skali roku.

Nie widzac różnicy, postanowilam nie przepłacać.

Tak wlasnie rozpoczelo sie moje oszczedzanie, gdyż mądre zakupy na początku rodzicielstwa, to również sposób na oszczędności w przyszłości.

 

 

2. Powody dla których, warto oszczędzać pieniądze.

 

  • Możesz zrealizować inwestycje o dużej wartości, na które nie możesz sobie pozwolić z bieżących dochodów.

  • Zyskasz niezależność finansową i bezpieczeństwo.

  • Zwiększysz kontrolę nad posiadanymi środkami.

  • Zyskasz z satysfakcję z osiągniętych celów oraz komfort psychiczny.

  • Racjonalizujesz swoje wydatki.

     

 

3. Gdzie szukać oszczędności ?

 

 

Zmień dostawcę prądu lub negocjuj warunki.

 

Na początek przejrzyj warunki umowy z obecnym dostawcą prądu. Być może uda ci się wynegocjować lepsze warunki, lub możesz znaleźć korzystniejszą ofertę u innego sprzedawcy.

Pomimo, iż jest to dość mało popularna praktyka, jednakże przynosząca realne oszczędności dla Firmy. W niektórch przypadkach zmiana, pozwoli zaoszczędzić Ci nawet kilkaset złotych rocznie.

Skąd te oszczędości?

Wiele firm energetycznych oferuje, często tańsze rozwiązania np. (brak miesięcznej opłaty handlowej czy mniejszą stawkę za kwh).

Co najważniejsze, taryfa jest dostosowana do Twoich potrzeb oraz zgodna z obecnymi wymogami.

Nie musisz również obawiać się przerw w dostawie prądu. Ponieważ nowa umowa sprzedaży wchodzi w życie z dniem wygaśnięcia umowy sprzedaży z dotychczasowym sprzedawcą.

Proces zmiany sprzedawcy możnesz przeprowadzić samodzielnie jak również podpisać umowę i pełnomocnictwo do reprezentowania w procesie zmiany sprzedawcy.

Przeprowadzenie całej procedury przebiega sprawnie i nie wiąże się z większymi trudnościami.

Moja uwaga ! Aby uzyskać realną kwotę oszczędności weź pod uwagę zużycie prądu z poprzedniego roku ( informacja ta znajduje się na Fv). Zwróć również uwagę na opłatę handlową, która pobierana jest co miesiąc.

Możesz skorzystać również z gotowej porównywarki cen prądu https://www.rachuneo.pl/porownywarka-cen-pradu.

 

 

Płać rachunki na czas

 

Nieterminowe regulowanie należności to problem niejednego przedsiębiorcy, bywa iż w natłoku codziennych spraw zwyczajnie o tym zapominasz.

Warto usystematyzować system płatności i podjąć konkretne kroki, aby uniknąć odsetek. 

 

Sprawdź ile tracisz, nie płacąc na czas!

 

Otrzymałeś fakturę na kwotę 3000 zł z terminem płatności przypadającym na 17 kwietnia 2020 r. Jednakże w wyniku niedopatrzenia opłaciłeś ją dopiero 15 maja 2020 r. Twój dostawca postanowił naliczyć ci odsetki ustawowe z tytułu dużego opóźnienia.

 

28 dni opóźnienia * 0,06 gr = 13,81 zł razem odsetek do zapłaty

  

 

Sposoby na terminowe opłacanie należności.

 

  • Możesz utworzyć paczki przelewów, które służą do realizacji wielu przelewów jednocześnie. Jest to szczególnie wygodne w przypadku płatności realizowanych cyklicznie (np. płatności za czynsz, gaz, prąd telefon itp.).
  • Możesz utworzyć zlecenie stałe, które jest wygodną formą opłacania comiesięcznych płatności, pod warunkiem, że ich wysokość jest stała. Krótko mówiąc, jeżeli np. spłacasz kredyt w racie równej 800 zł, nie musisz pamiętać, żeby co miesiąc wykonać przelew. Dzięki temu określona przez Ciebie kwota automatycznie będzie pobierana z twojego konta i trafiała do odbiorcy. 
  • Możesz zlecić polecenie zapłaty, które służy do automatycznego regulowania płatności. Jednakże kwotę przelewu definiuje wierzyciel, a na podstawie twojej zgody bank realizuje przelew.

 

 

Skorzystaj z Outsourcingu zadań

 

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

- Twierdził Henry Ford. 

 

Jego słowa oddają istotę outsorsingu. Jestem przekonana, że większość zadań w Twoim biznesie wykonujesz szybko, chętnie i z pełną pasją. Zgodzisz się ze mną również, że zajmujesz się sprawami, które są czasochłonne i monotonne lub po prostu ich nie lubisz. Niestety dążąc do ich pozytywnego zakończenia poświęcasz temu sporo czasu i energii, tym samym odbiegając od spraw najważniejszych. Właśnie część z tych zadań staraj się delegować.

Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie będzie znalezienie wirtualnej asystentki, która zdejmie z Ciebie ciężar niechcianych obowiązków. Dzięki temu odblokujesz Twoje moce przerobowe i zyskasz czas.

Jeśli zdecydujesz się na delegowanie zadań wirtualnej asystentce, zachęcam abyś solidnie się przygotowała.

Odpowiedź sobie na pytanie, jaki cel chcesz osiągnąć i jak asystentka może pomóc Ci go realizować ? Wypisz wszystkie zadania,które pojawiają się w Twojej firmie. Następnie pogrupuj je na te, które wymagają Twojego wykonania i te które możesz z łatwością oddelegować. W celu odpowiedniego sformułowania zadań, zachęcam Cię do wypróbowania planera zadań dla wirtualnej asystentki.

Wbrew pozorom możesz zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Pomoc asystentki pozwoli Ci skoncentrować się na istocie swojej działalności. Osiągniesz lepsze wyniki, a wartość rynkowa Twojej firmy będzie rosła.

 

Korzyści outsorsingu :

 

- zredukujesz koszty zatrudnienia nowych osób, nowego sprzętu czy szkoleń,

- dążysz do realizacji usług na najwyższym poziomie,

- koncentrujesz się na strategicznych aspektach firmy,

- posiadasz dostęp do specjalistycznej wiedzy swojej asystentki.

 

 

Sprawdź aktualną ofertę firm kurierskich

 

Jeżeli korzystasz z usług poczty bądź firmy kurierskiej, sprawdź na czym możesz zaoszczędzić. Być może przesyłka, którą wysyłasz nie musi dotrzeć w trybie ekspresowym do adresata. Możesz zaoszczędzić również kilka złotych, gdy skorzystać z opcji wysyłki z paczkomatu do paczkomatu. 

Gdzie jeszcze szukać oszczędności? Może wydawać się to banalne, ale.... 

Pracując w biurze, dobrze nauczyłam się zasad recyklingu. Co dokładnie mam na myśli? Wykorzystywałam min. folię bąbelkową czy kartony do ponownej wysyłki, które wcześniej otrzymałam z inną paczką.

 

 

W celu znalezienia najkorzystniejszej opcji dla siebie, skorzystaj z porównywarki konkurencyjnych cen i jakość usług poniższych firm:

 

 

 

Współpracuj z innymi firmami i oszczędzaj, dzięki barterowi.

 

Czy istnieje sposób na pozyskanie potrzebnych towarów lub usług nie angażując środków finansowych?

Oczywiście, że tak.  Jednym z nich jest wymiana barterowa. Potocznie mówiąc coś za coś. Barter polecany jest każdej firmie w trakcie realizacji dużych inwestycji, czy przejściowych problemów. Wiele firm korzysta z barteru również na początku działalności. Gdy stale inwestują w rozwój swojego Biznesu. Dzięki temu realnie oszczędzasz gotówkę na wydatki wymagające pieniędzy – typu rachunki czy wynagrodzenia dla pracowników.

Być może posiadasz nadmiar zapasów czy dóbr, które chętnie zamienisz na inną usługę?

 

Wartościowych partnerów barterowych możesz znaleźć na biznesowych stronach internetowych czy grupach portali społecznościowych.

 

 

4.Podsumowanie

 

Świadomość praktyk oszczędzania ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza gdy wcześniej nie dostrzegałaś takiej konieczności. Jednocześnie nie musisz rezygnować z innych wydatków czy przyjemności. Dzięki temu osiągniesz stabilność finansową, stale rozwijając swój biznes, bez obniżenia jakości swoich usług.

Co więcej wypracujesz pozytywne nawyki, które mogą zaowocują w przyszłości.

Każdy sposób, nawet najdrobniejszy jest dobry, jednak musi być skuteczny. Wdrożenie zmian nie jest trudne jednakże wymagają żelaznej konsekwencji.

 

Mam nadzieje, że zainspirowałam Cię do przeprowadzenia skutecznych rewolucji w temacie oszczędzania. 

 

Jeśli interesuje Cię wdrożenie pozytywnych zmian oszczędzania w firmie, zapraszm do kontaktu. Wspólnie zastanowimy się jaki model oszczędzania, sprawdzi się w Twoim biznesie!

 

 

 

 

 

   Może Cię zainteresować

NAJNOWSZE WPISY

 

 

Jak przetrwać kryzys?

21 kwietnia 2020 r.

 

Profil zaufany.

6 kwietnia 2020 r.

 

Skuteczna rekrutacja w małej firmie, jak ją przeprowadzić?

6 marca 2020 r.


Korzyści ze współpracy z wirtualną asystentką!

6 luty 2020 r.

Wpływ koronawirusa na biznes i funkcjonowanie przedsiębiorstw widać już w całej okazałości, również w przestrzeni publicznej. Częściowe zamknięcie granic i wprowadzenie restrykcji, by wyhamować epidemię, dla wielu przedsiębiorców oznacza zamknięcie biznesu.

Paulina Markowska-Konarczyk

 

Asystentka w Twoim Biznesie

601-232-788

biuro@asystentkawtwoimbiznesie.pl

 

ul.Wandy Rutkiewicz 14

62-030 Luboń

 

Polityka prywatności

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Jak przetrwać kryzys? 

21 kwietnia 2020 r.

Profil zaufany

 6 kwietnia 2020 r.

Rekrutacja w małej firmie.

6 marca 2020 r.