6 kwietnia 2020 przez Paulina

Jak wspierać Polskich Przedsiębiorców?

Prawdopodobnie jesteśmy świadkami najgwałtowniejszego załamania gospodarczego po II wojnie światowej, zwiastującego pierwszą od 30 lat recesję?! 

 

Obecnie rynek finansowy reaguje, tak jak za czasów wielkiego kryzysu finansowego z 2008 r. I czy tego chcemy czy nie musimy ten trudny czas zaakceptować i przetrwać !

Nie chodzi mi o to, żeby kogokolwiek straszyć,a pokazać, że koronawirus jest już problemem globalnym.

Natłok negatywnych i wszem napływających informacji powoduje zapewne u niejednego z nas zawrót głowy.

Podczas, gdy nasze dotychczasowe plany legły w gruzach, a każdy kolejny dzień przynosi nowe wiadomości, spróbujmy spojrzeć na to, co się dzieje, trochę z innej perspektywy. Warto odnaleźć się w nowej rzeczywistości, szukać pozytywów i wykorzystać maksymalnie ofiarowany nam czas.

 

 

Jak przetrwać kryzys?

 

Być może znajdujesz się w grupie branż, w które koronawirus uderzył z podwójna siłą. Jednocześnie zmagając się z sytuacją utraty klientów, próbujesz ogarnąć codzienne niełatwe życie. Towarzyszące rozdrażnienie, obawy, wzloty i upadki, to naturalne odruchy obronne organizmu. Najważniejsze jest, aby pozwolić sobie przeżyć wewnętrzne stany emocjonalne. To właśnie świadomość uczuć jest zdolnością do bezpośredniego odczuwania rzeczywistości.

 

Doskonale rozumiem Twoją frustrację i złość.

 

Pamiętaj, że nawet jeśli dotknęły Cię skutki pandemii, nie musi to oznaczać najgorszego scenariusza.

 

 

Z własnych obserwacji i doświadczeń moich Klientów powiem Ci, że ograniczenia aktywności gospodarczej odczuwane są już dla każdego.

Wydawać by się mogło, że biznes online jest teraz bezpiecznym miejscem, jednak uwierz mi nastąpiło również wiele zmian.

Każdy kto może, stawia teraz na gromadzenie oszczędności – tak również radzą eksperci. Bo gdy za oknem szaleje epidemia i zapowiadają się gorsze czasy, to poduszka finansowa może okazać się wybawieniem.

Właśnie dlatego, ludzie mniej kupują, aktywność gospodarcza została spowolniona, co hamuje wiele usług.

 

 

Co zrobić, aby zminimalizować straty w biznesie?

 

Właśnie dlatego, że większość czasu spędzamy teraz w domu to warto, aby wykorzystać go w racjonalny oraz pożyteczny sposób nie popadając w prokrastynację?

Może to być pierwszym krokiem, by ruszyć z miejsca i rozwijać się na nowo.

Powyższy cytat, trafia w sam punkt, ja czułam się podobnie. Dopóki nie odrzuciłam lawiny cząsteczek koronawirusowych, które wysypywały się z kuchennej szafy i wypchanej lodówki.

Siedziałam przy porannej kawie, z laptopem na kolanach w oczekiwaniu na pobódkę córki. Pamiętam moment, gdy spojrzałam na otwarte zakładki ( koronawirus Usa, koronawirus Francja, Ekwador), stwierdziłam KONIEC !!!

Dość marazmu, czas na działanie!

Oczywiście każdy jest inny, każdy potrzebuje innej ilości czasu na "naładowanie baterii” i oswojenie z tym co mamy.

Jednakże, mimo wszystko mam nadzieje, że jeśli poczujesz w sobie siłę, zaczniesz pomału stawiać drobne kroki.

Specjalnie dla Ciebie przygotowałam planer tygodniowy, który może być inspiracją do działania ----► wystarczy Klik i jest Twój 

 

 

Od czego zacząć na początek?

 

Nie śledź cały czas informacji o koronawirusie, gdyż epidemia nowej choroby odciska ślad w psychice. Kolejne informacje nakręcają spiralę negatywnych myśli i uczuć. Polecam obejrzeć film „TO” opartego na książce Stephena Kinga. Postać Pennywise idealnie obrazuje jak działa na naszą psychikę lęk.

Jeśli czujesz, że wpadłeś w koronawirusowy letarg, jak najszybciej zrób coś z tym. Każda forma aktywności pomoże zadbać o sylwetkę, koordynację ruchową oraz wzmocnić odporność organizmu.

 

 

Co możesz zrobić dla Twojego Biznesu, siedząc w domu ?

 

1. Przygotuj plan działania

 

Przygotuj plan działania, który możesz realnie wdrożyć np. taki na który nigdy nie było odpowiedniego momentu. 

Będzie on twardą konstrukcją, która pozwali uświadomić sobie, co chcesz od siebie dać i co musisz zrobić, aby go zrealizować.

Uporządkujesz swoje priorytety i aktualne potrzeby, tym samym masz możliwość podjąć jednoznaczne decyzje. Ważne, aby w planie umieść punkty, które bez względu na okoliczności będziesz konsekwentnie praktykować każdego dnia.

 

2. Dopracuj content i dokonaj analizy social mediów

 

Dogłębna analiza jest przydatna na wszystkich etapach prowadzenia komunikacji biznesowej. Przeanalizujesz, na ile udało Ci się wykonać swój koncept, jak również dowiesz się, które z działań okazały się największym sukcesem.

Pamiętaj, że czas przestoju nie zwalnia Cię z obecności w social media.

Dasz w ten sposób znak, że jesteś. Pomimo iż Klient teraz nie uściśnie Ci dłoni, gdy jego sytuacja się zmieni "stwierdzi jak dobrze, że jesteś" .

 

Pamiętaj, że zbudowanie społeczności to teraz podstawa.

 

 

3. Sprawdź co dają nowe rozwiązania

 

Stale musisz szukać rozwiązań i podążać za trendami, a te aktualnie przeniosły się całkowicie do świata online! Bez względu na to czy działałaś stacjonarnie czy online, nadal możesz promować swój biznes i sprzedawać.

Być może to dobry moment, aby rozpocząć swoją przygodę i przenieść swój biznes do sieci?

Wzmocnić swoją skuteczność i wykorzystać czas, by zainteresować klientów swoimi usługami.

 

4. Dostosuj sposób komunikacji

 

Komunikacja z klientem jest niezastąpiona - bezpośredni kontakt i rozmowa ze specjalistą, czyli w tym przypadku z Tobą. Im więcej masz efektywnych sposobów na wypromowanie swojej marki i pozyskanie klientów, tym stajesz się bardziej niezależna.

Jednakże, wybierz maksymalnie 3 kanały promocji na których chcesz się skupić.

Będąc wszędzie po trochu nie jesteś w stanie realizować planu na 100%.

Zastanów się czy obecne formy komunikowania są wystarczające i odpowiednie, a może jest ich zbyt dużo?

Zobacz, która forma najbardziej pasuje do Twojej branży i zacznij działać!

 

5. Poznaj potrzeby swoich obecnych i przyszłych Klientów

 

Aktualna sytuacja odczuwalna jest dla każdego i sama po sobie wiem, że moje potrzeby jako konsumenta uległy zmianie.

Jest to dobry moment, aby przyjrzeć się problemom odbiorców Twoich usług.

Zadaj sobie pytanie, W jaki sposób Twoje produkty/usługi mogą pomóc konsumentowi zrealizować plan?  lub  Jak dzięki Tobie zaoszczędzi czas?

Aby uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, nie musisz robić niczego magicznego.

Wystarczy, że zaczniesz słuchać Klienta. Sprawdź jakie pytania najczęściej otrzymujesz od swoich Klientów. Zajrzyj na grupy na facebooku, blogi czy fora i zobacz jaką tematykę porusza się w Twoim obszarze działań.

Zyskasz pełną dawkę informacji z pierwszej ręki, tym samym będziesz mogła dostosować swoją ofertę do aktualnej sytuacji.

 

 

6. Zrób wiosenne porządki na Twojej www

 

Wiosna już puka do naszych drzwi, co oznacza, że to dobry moment na lifting strony internetowej czy bloga.

Sprawdź, czy treści na Twojej www są odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego rynku.

Możesz również zaktualizować logo czy grafikę.

Dobrym pomysłem byłoby również  wrzucenie aktualnych referencji od Klientów czy zdjęć swoich produktów.

 

Po prostu wybierz te pomysły, które są najlepsze dla Ciebie i to od nich zacznij swoją pracę.

 

 

Na zakończenie 

 

Wszystko niedługo wróci do normy – jak i wróciło po innych pandemiach.

Żaden kryzys nie trwa wiecznie. Historia pokazuje, że każde tąpniecie gospodarcze ma swój kres. Nawet najtrudniejsza sytuacja może nas wzmocnić, wierzę, że przyniesie ona nie tylko złe, ale też dużo dobrych zmian. W dalszej perspektywie może się okazać, że doświadczenie z grupy tych niełatwych i niechcianych, okazało się cenną lekcją życia dla nas wszystkich.

 


Wpływ koronawirusa na biznes i funkcjonowanie przedsiębiorstw widać już w całej okazałości, również w przestrzeni publicznej. Częściowe zamknięcie granic i wprowadzenie restrykcji, by wyhamować epidemię, dla wielu przedsiębiorców oznacza zamknięcie biznesu.

Paulina Markowska-Konarczyk

 

Asystentka w Twoim Biznesie

601-232-788

biuro@asystentkawtwoimbiznesie.pl

 

ul.Wandy Rutkiewicz 14

62-030 Luboń

 

Polityka prywatności

 

 

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Kiciu z Cheshire – zagadnęła go. –
Czy nie zechciałbyś mi powiedzieć, którędy mam teraz iść?

– To zależy w dużym stopniu od tego, gdzie chcesz dojść

– odpowiedział kot."

– pisał Lewis Carroll w "Alicji w krainie czarów".